אלוף במיל': "אם החיזבאללה הולך לתקוף – להקדים במכה קשה"

המהדורה המרכזית No Comments on אלוף במיל': "אם החיזבאללה הולך לתקוף – להקדים במכה קשה"

אלוף במיל' יפתח רון טל בראיון ב'מהדורה המרכזית' בקול חי: "אם יש מודיעין שהחיזבאללה הולכים לתקוף, אנחנו חייבים לתת מכה מקדימה קשה וחזקה. נצטרך להביא אותם בשלב מסוים למצב של הכרעה מוחלטת"

יפתח רון טל צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מלחמת חרבות ברזל: אלוף במיל' יפתח רון טל, שוחח הערב (ראשון) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית וקרא לצבא להקדים מתקפה, אם ישנו מידע מודיעיני על כוונת חיזבאללה לפתוח במלחמה: "עוד לא ניתן לזהות מערכה בצפון אבל זה בהחלט יכול להתפתח. מערכת הביטחון צריכה לשאוף להרתיע את החיזבאללה כי יש מאמץ אסטרטגי בעזה. אבל אם יש מודיעין שהם הולכים לתקוף אנחנו חייבים לתת מכה מקדימה קשה וחזקה. את החיזבאללה נצטרך בשלב מסוים להביא למצב של הכרעה מוחלטת כמו בגזרה הדרומית. כרגע המאמץ העיקרי בעזה".

הוא שב והדגיש: "אנחנו צריכים להבטיח שתהיה מכה מקדימה ושהם לא יפתיעו אותנו כמו שהופתענו בדרום".

על הכניסה הקרקעית: "התמרון היבשתי תכליתו צריך להיות ייבוש הרצועה ושליטה מלאה בשטח. בראש בראשונה כיבוש העיר עזה. הסיוע האווירי רק צריך להבטיח שיהיו כמה שפחות נפגעים. אחרי זה להשתלט באופן מלא על תשתיות החמאס שחלקן העיקרי בעזה התחתית. יש לנו מספיק יכולות ודרכי הפתעה. להרוס את כל התשתיות של חמאס ולהרוג כמה שיותר פעילים ובכירים ובתקווה את כולם. זה ישרת בסופו של דבר גם את נושא החטופים".

רון טל חזר על דבריו: "תמרון יבשתי מלא לכיבוש העיר עזה ושליטה מוחלטת בעיר וברצועה. כל תוצאה אחרת תשאיר אותנו עם פליטים מהדרום במרכז הארץ. אף אחד לא יחזור לביתו אם חמאס לא הוכרע".

על המחדל: "פישלנו בגדול. היה פה מחדל מטורף. האחראים יישאו באחריות אבל רק אחרי המלחמה. יש נטיה להפיל הכל על ראש הממשלה. בעיני זו בושה וחרפה. הוא מנהל את המערכה. צריך לתמוך בו".



0 תגובות